زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید

پوست لیمو ترش چه خواصی دارد؟

علاوه بر آب لیمو ترش پوست آن هم دارای خواص و فواید زیادی است. پوست لیمو ترش ترکیبی به نام پکتین دارد و پکتین مسئولیت کاهش وزن را دارد. پوست لیمو ترش دارای کلسیم و ویتامین c است و به همین خاطر باعث بهبود سلامت استخوان ها می شود. پوست لیمو ترش فواید زیادی دارد و از جمله خواص آن به درمان استرس اکسیداتیو، دفع سموم بدن، مقابله با سرطان، کاهش کلسترول، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، حفظ سلامت و بهداشت کلی بدن، مبارزه با بیماری های پوستی، تقویت کپیلاز، پاکسازی کبد، کاهش گرفتگی ماهیچه، درمان عفونت گوش، بهبود چرخه خون و جلوگیری از سکته مغزی می توان اشاره کرد.

فواید دم کرده پوست لیمو ترش

دم کرده یا چای پوست لیمو ترش دارای فواید زیادی برای سلامت بدن است. از جمله خواص دم کرده پوست لیمو ترش می توان به مواردی مانند تسکین درد مفاصل پاها و بازوها، کاهش گاز روده، کاهش التهاب روده، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری ها، کمک به قلیایی شدن خون، سم زدایی از بدن، کاهش فشار خون، از بین رفتن لکه های پوست، خوش بو شدن نفس، دفع مازاد چربی و تسکین اعصاب و آرامش روان اشاره کرد.

تفاوت لیمو ترش سبز و زرد

واضح ترین تفاوت لیمو ترش سبز و زرد رنگ آن ها می باشد. لیمو ترش معمولا به رنگ زرد روشن می باشد و لیمو شیرازی یا لیمو ترش سبز به رنگ سبز می باشد. لیمو ترش سبز از لیمو ترش زرد کوچکتر و گردتر می باشد. لیمو ترش سبز و زرد از نظر طعم خیلی بهم نزدیک هستند و دارای طعمی ترش می باشند. ولی لیمو ترش زرد از نظر طعم کمی به شیرینی تمایل دارد و لیمو ترش سبز دارای طعمی تلخ تر است. گاهی لیمو ترش سبز را ترش از لیمو ترش زرد می دانند. از دو لیمو هم می توان در غذا، سالاد، سوپ، سس و .... استفاده کرد.

فواید لیمو ترش در لاغری

لیمو ترش جزو مرکبات می باشد که کالری کمی دارد و منبع فیبر می باشد. فیبر که در لیمو ترش وجود دارد می تواند باعث کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری شود و در نتیجه باعث پیشگیری از پرخوری و افزایش وزن می شود. اگر از ترکیب یک لیوان آب گرم و آب لیمو ترش تازه استفاده کنید بخاطر مقادیر بالای اسید سیتریک و ترکیبات فنولی که دارد باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می شود. همینطور از ترکیب لیمو ترش و عسل بصورت ناشتا هم می توانید استفاده کنید که باعث کاهش وزن می شود.
 

نظر